§3 Stavy technickej nespôsobilosti vozidla
Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na prevádzku v cestnej premávke, najmä ak sú zistené nebezpečné chyby v týchto oblastiach:
a) brzdové zariadenie, ak
1. je narušená funkčnosť brzdových ventilov,
2. je narušená funkčnosť spojkových hlavíc pre brzdy prípojného vozidla,
3. je narušená funkcia bŕzd vplyvom spojkových hlavíc pre brzdy prípojného vozidla,
4. je nedostatočný výkon núdzového brzdenia,
5. tlak vzduchu je nedostatočný na to, aby sa brzdy mohli použiť dvakrát po spustení výstražného zariadenia alebo po tom, čo manometer indikuje nebezpečenstvo,
6. je nefunkčný brzdový posilňovač alebo sú nefunkčné súčasti posilňovača,
7. hlavný brzdový valec je nedostatočne upevnený,
8. brzdová kvapalina nie je vo vyrovnávacej nádržke viditeľná,
9. je bezprostredné riziko poruchy alebo prasknutia tuhého brzdového potrubia,
10. je netesnosť tuhého brzdového potrubia alebo spojov,
11. je narušená funkcia bŕzd z dôvodu nepriechodnosti brzdového potrubia,
12. je bezprostredné riziko poruchy alebo prasknutia pružných brzdových hadíc,
13. je netesnosť pružných brzdových hadíc alebo spojov,
14. je poškodená kordová výstuž pružných brzdových hadíc,
15. nie je viditeľná značka „MIN“ na brzdovom obložení alebo doštičkách alebo brzdové obloženie alebo doštičky sú nadmerne opotrebené,
16. brzdové obloženia alebo doštičky narúšajú brzdnú funkciu,
17. brzdové obloženia alebo platničky chýbajú alebo sú nesprávne namontované,
18. brzdový bubon alebo kotúč je nadmerne opotrebovaný, nadmerne poškodený, nedostatočne upevnený alebo zlomený,
19. brzdové bubny alebo kotúče narúšajú brzdnú funkciu,
20. brzdový bubon alebo kotúč chýba,
21. brzdové lanká, ťahadlá, páky alebo tyče narúšajú brzdnú funkciu,
22. brzdový aktuátor vrátane pružinových brzdových valcov alebo hydraulických brzdových valčekov narúša brzdnú funkciu,
23. je vysoká pravdepodobnosť prasknutia brzdového aktuátora,
24. brzdový aktuátor vrátane pružinových brzdových valcov alebo hydraulických brzdových valčekov narušuje pôsobenie brzdy (nedostatočný rezervný pohyb),
25. regulátor brzdnej sily je zadretý alebo nefunkčný,
26. regulátor brzdnej sily chýba, ak sa vyžaduje,
27. samočinná brzda prípojného vozidla sa neuvedie automaticky do činnosti po odpojení prípojky,
28. kompletný brzdový systém má narušenú brzdnú funkciu,
29. nie je žiadna brzdná sila prevádzkovej brzdy na jednom alebo viacerých kolesách,
30. pôsobenie brzdnej sily prevádzkovej brzdy na ktoromkoľvek z kolies je menšie ako 50 % najväčšej zaznamenanej sily na druhom kolese tej istej nápravy, ak ide o riadené nápravy,
31. brzdný účinok prevádzkovej brzdy kategórií vozidiel L1e, L2e, L3e, L4e, L5e L6e, a L7e je nižší ako ustanovený limit pri schválení vozidla na prevádzku v cestnej premávke,
32. nie je žiadna brzdná sila núdzovej brzdy, ak ide o samostatný systém, na jednom alebo viacerých kolesách,
33. brzdná sila núdzovej brzdy, ak ide o samostatný systém, na ktoromkoľvek z kolies je menšia ako 50 % najväčšej zaznamenanej sily na druhom kolese tej istej nápravy, ak ide o riadené nápravy,
34. účinok núdzovej brzdy, ak ide o samostatný systém, je menej ako 50 % ustanoveného limitu,
35. účinok parkovacej brzdy je menej ako 50 % ustanoveného limitu,
36. hrozí bezprostredné riziko poruchy vplyvom brzdovej kvapaliny,